Spoznaj Ano. Stara je 27 let, prihaja iz okolice Ljubljane in zaključuje študij prava. Je zaročena, ima 2 leti starega sina, trenutno dela kot pripravnica v odvetniški pisarni. Njeni hobiji vključujejo smučanje, reševanje sudoku, kuhanje in risanje – stvari, kjer se lahko malo odklopi od vsakodnevnih odvetniških poslov, vanje pa lahko vsaj delno vključi tudi svojega malčka. Zanimajo jo tuji jeziki in potovanja. Je zelo previdna, ne mara navidezne vljudnosti, raje ima kruto resnico. Naravnost obožuje svoja dva mačka.
Ana rada brska po Instagramu, kjer dobiva ideje za oblačila za otroka, preverja top potovalne destinacije in nabira navdih za nove kuharske poskuse. Ani se na Instagramu & Facebooku pojavljajo oglasi za mačjo hrano, risarske pripomočke in potovanja, vendar na njih ponavadi ne reagira, saj jih v večini primerov niti ne zazna.
Danes pa Ana ni samo zaznala oglasa, ampak celo kliknila na ponudbo! Poglejmo, zakaj…
Ana je naletela na posebno first minute ponudbo za smučanje z majhnimi otroki. Na oglasu je pisalo: “Smučajte s svojim otrokom in odkrijte nove kotičke!”, ponudba je vključevala še kuharski tečaj za pripravo lastnih obrokov, prevoz na lokacijo in nazaj, za vikend paket. Hišni ljubljenčki dobrodošli. Čeprav Ana svojih mačkov ne bi zares vzela na smučanje, ji taka izjava veliko pomeni, saj ima rada živali. Ta ponudba ji je bila pisana na kožo… kot bi v podjetju točno vedeli, kaj vse v tem momentu potrebuje.
Kako to, da so v podjetju tako “do pike” uganili našo Ano? Dobro so se lotili (vsaj) ene stvari…
Buyer persona (oz. marketing persona oz. uporabniška persona) = izmišljena, posplošena predstavitev vaše idealne stranke. Določanje buyer personas pomaga celotni ekipi – marketingu, prodaji, razvijalcem izdelkov ali storitev in vodstvu, da dobi vpogled v privabljanje idealnih strank, in da se lažje poveže s svojimi dejanskimi strankami.
Z buyer persona se v bistvu vse skupaj začne – olajšajo nam pripravo vsebin (fotografij, videov, besedil), razvoj storitve ali izdelkov, prodajne cikle in pravzaprav karkoli, kar je povezano s privabljanjem ali obdržanjem kupca.
Buyer personas ne delati prisiljeno ali preveč teoretično kot za šolsko nalogo – poglobite se v vaše obstoječe stranke, pripravite ankete, in dobro razmislite, kakšnih strank si želite.
Podjetje brez njih težko oblikuje prodajna sporočila. Težko ponuja. In težko prodaja. Če oblikujete splošne ponudbe in v svojih oglasih ali na spletni strani pišete preveč splošno, ne pomeni, da boste s sporočilom dosegli VEČ interesentov. Pomeni, da jih boste dosegli MANJ. Ljudje iščejo specializirane rešitve, ki jih bolj pritegnejo.
Predstavljajte si – Ana (iz uvoda) brska po Facebooku, vaša ponudba bi jo morala zanimati, saj ste uspešno nastavili targetiranje. V oglasu ji ponujate kuharski tečaj azijskih jedi – kako, da se nikakor ne prijavi? Oglasa Ana sploh ni zaznala, ker je na fotografiji oglasa izpostavljenih nekaj starejših oseb, njena pozornost pa je kratka medtem ko se pomika navzdol po Facebooku na telefonu. Ker fotka ne ujame njene pozornosti, oglasa sploh ni prebrala do konca. Vi pa ste pač uporabili enotno fotografijo za ciljanje vseh segmentov strank.
Taka sporočila želijo nasloviti preveč različnih interesov in ljudi. Zaradi neosredotočenosti ponavadi zgrešijo bistvo. Podobno, kot če bi na 10 različnih tarč streljali z enim samim nabojem.
– ne gre.
V marketingu ji rečemo buyer persona. Na vse bolj zasičenem trgu, kjer kupci prav iščejo osebno noto in personalizacijo ponudbe, boste z buyer persona bolj natančno zadeli potencialne kupce, kot s posplošenim segmentiranjem po demografiki.
Ni več dovolj, da kupce segmentiramo po sklopih, natančna slika buyer persone bolje predstavi individualnega kupca – nekoga, ki dejansko lahko obstaja.