Kako pomemben vam je odnos z vašimi strankami? Morda se z njimi srečujete osebno, ker imate B2B podjetje, mogoče jih osebno sploh ne poznate, ker vodite spletno trgovino, ampak ne glede na to – “koliko vlagate v dobre, prijateljske, dolgotrajne odnose s svojimi strankami?” – nekaj takih vprašanj sem pred časom postavila skupini podjetnikov.
Sledilo je hecanje o tem, kako imajo že tako ali tako noro dobre prodajne rezultate in ponujajo super izdelke, da se morajo strank skoraj otresati…Potem sem vprašala drugače – bi šli raje jest v restavracijo z okusno hrano, nizkimi cenami in nesramno postrežbo ali dobro hrano, zmernimi cenami in odlično postrežbo?
Dobro, npr. ste zelo lačni, prehodili ste celo mesto in želite samo hiter & kaloričen obrok. McDonald’s je na vsakem vogalu in postrežba (ki je tam praktično ni) vas res ne zanima. Kaj pa, ko želite poleg hrane še nekaj? Izkušnjo. Ko ne želite zadovoljiti le želodca, ampak dušo.
Morda tisti pravi stik s strankami ni pomemben, če ste rdeče-rumen klovn in prodajate poceni izdelke za impulzivne nakupe (nič proti, tudi jaz posežem po Orbitih na blagajni), v ostalih primerih pa želite razmerje s stranko.
To ni pomembno samo za vašo prodajo in uspeh podjetja, to je etično. Čas, ko je kakovostno razmerje s stranko absolutni standard dobrega podjetja, je že tu. Če tega ne delate, zamujate, vaš uspeh pa tone na račun jemanja strank za samoumevne.
Pred kratkim sem obiskala tajsko restavracijo v neposredni bližini Pixlove pisarne – Roza slon. Nenarejeno prijazni, preprosti, skuhali hitro in po meri. Naslednjič so že vprašali, kako je bilo nazadnje (vzeli smo v pisarno) in kljub gneči hitro pripravili kosilo. Seveda, cene so razumne in hrana odlična, a to smo doživeli že v ogromno restavracijah pred tem.
Nov trend in novi standardi so – hitro, prijazno, dobro – tisto, kar želi stranka, ki jo hočete obdržati. Lahko bi pač samo ciljali na vedno nove stranke, ampak se zavedajo, da je stranko pomembnejše obdržati kot iskati vedno nove – zadovoljna stranka pa vas bo tudi priporočila naprej.
To so svetovalna podjetja, ki prioritizirajo dolgoročna kakovostna razmerja s strankami pred vsemi ostalimi vidiki prodaje in sklepanja posla. Več dajo na medsebojno zaupanje in dobro počutje kot na prepričevanje in že skoraj siljenje stranke v nakup.
Kakovostna svetovalna prodaja je vsekakor zelo zaželjena v večini B2B podjetij, kjer je prodajni lijak običajno sestavljen iz več korakov, obseg posla pa večji. Višji kot je cenovno vaš izdelek / storitev, daljši prodajni lijak lahko pričakujete. Stranka se ne bo tako hitro odločila za vas po samo 1 hladnem emailu ali 1. oglasu, ki ga vidi na Facebooku.