Marketing za dolgočasne industrije

Nekaj je predstaviti zabavno in zanimivo blagovno znamko z izdelki kot so luksuzne čokolade, lepo peneče vino, ali makeup. Resnični izziv pa je izpostaviti in navdušiti z navadnimi produkti, ki jih vsi potrebujemo, nikogar pa zares ne zanimajo.

Ne glede na to, ali smatrate svojo industrijo za dolgočasno, ali ste mišljenja, da “dolgočasne” industrije ne obstajajo in je vse odvisno le od tega, kako se predstaviš, se bomo najbrž vsi strinjali, da je razlika v pojmovanju, predstavljanju ter promociji eksotičnega turističnega resorta in računovodskega software-a (oz., nadomesti zadnji 2 besedi s poljubnimi iz svoje industrije bančništva, zavarovalnic, farmacije, zdravstva, papirja, energetike, gradbenih materialov, finančne ali nepremičninske industrije ipd. - ne glede na to, ali ste B2B ali B2C podjetje).

Večina podjetij, ki se soočajo s tem izzivom, se ne uspe povezati in zbližati s svojo publiko na družabnih omrežjih. Hkrati pa obstajajo podjetja, ki izkoriščajo vse prednosti družabnih omrežij ter jih uspešno aplicirajo na svojo “dolgočasno” industrijo.

Za to, da večina ljudi ne prebere več kot polovice online članka, ne moremo kriviti le kratkoročne pozornosti uporabnikov, ampak je čas, da nekaj krivde prevzamemo tudi nase - na pisce besedil. Za to, da nas uporabniki ne opazijo, nam ne sledijo ali se raje odločijo za konkurenco kot za nas, smo krivi, če NE ustvarjamo kakovostne, zanimive in uporabne vsebine in hkrati tudi, če je NE promoviramo in delimo. Na tej točki mi nekdo v podjetju, ki spada v tako imenovano dolgočasno industrijo, pove: “Mi nismo Pringles, kako bomo zanimivi na social media?” To pa je tematika današnjega vodiča.

Oglaševanje za izdelke in storitve z daljšim prodajnim procesom potrebuje učinkovit prodajni lijak. To pomeni, da bo, razen če prodajate čigumije in kondome, treba oglaševati pametneje - s tem ne mislim samo na vsebino, ampak tudi na strukturo vsebine in distribucijo glede na to, kako dobro vas publika že pozna, in kakšnim tipom publike sploh želite oglaševati.

Prodajni lijak, posamezne faze, in na katero se osredotočiti

Prodajni lijak je poenostavljena verzija procesa nakupa vaših strank – od tujca, ki je šele prvič slišal za vaše podjetje, pa do zadovoljne stranke.

Na različnih točkah nakupa potencialno stranko zanimajo različne stvari, z oglasi pa jih postopoma pomikamo od prvega stika, do tega, da postane vaša stranka.

Ko poznaš njihove korake nakupa in veš, kaj potrebujejo na posameznem koraku, kaj je njihova težava in njihov cilj, veliko lažje pripraviš oglasne vsebine, ki se bodo ujemale z interesi potencialnih strank.

Bolje ciljani oglasi pa seveda pomenijo boljše rezultate, nižje stroške oglasov in stranke, ki se skozi proces oglaševanja že izobrazijo o prednostih vašega izdelka ali storitve in vedo, zakaj izbrati vaše podjetje.

Zamislite si tako - ko vi kot podjetje izbirate nov računovodski servis ali pa novo digitalno agencijo (khm :)), ne boste skočili na prvo žogo, ki jo ponujamo. Naš prodajni proces je daljši, potrebujemo več medsebojnih stikov in izmenjave informacij, preden se boste odločili za menjavo.

Kako se posamezne faze uporabnika med seboj v grobem razlikujejo in zakaj je to pomembno pri oglaševanju?

Že groba delitev nam je lahko v veliko pomoč, katere informacije in vsebine bodo ciljnim publikam v posamezni fazi prišle prav.

Tujci: se prvič spoznavajo z vašim podjetjem, izdelki, storitvami, hkrati pa se ne zavedajo svoje potrebe po vaši ponudbi. Ta faza je ključna, da jim kot podjetje samo nenehno dodajate vrednost in ponujate uporabne članke & video vsebine, ki nimajo nikakršne veze s prodajo.

V primeru bančništva, nepremičninskih agencij in zavarovalnic so to lahko uporabni nasveti, kako varčevati, predstavljeni na vizualno simpatičen način. Za podjetja, ki se ukvarjajo z vodovodom ali energetiko, pa je bolj smiselno, da se dotaknejo tem, kako npr. v 5-ih korakih preveriti, ali je centralna naprava primerna za menjavo, kako preveriti števce ipd. - uporabne informacije in odgovori na vprašanja, ki jih ljudje dejansko iščejo.

Vedno več podjetij se že zaveda, da so tovrstne vsebine pomembne za njihov obstoj in rast, še zmeraj pa šepa pri distribuciji - namreč, če se vrnemo na začetek članka - kakovostnih vsebin je škoda, če jih vaša publika spregleda!

  • Če te vsebine spijo na vašem blogu, za katerega nihče ne ve, ali pa sploh še nimate dovolj obiskovalcev spletne strani, da bi bile vsebine lahko vidne,
  • če še niste zgradili email seznama ali pa ga imate in ga nihče ne bere, ker zaradi pomanjkanja optimizacije romajo vaši emaili v spam,
  • oz. če vsebine ponujate samo kot organske Facebook objave tistim, ki vam že sledijo, ne pa tudi NOVIM publikam - publikam, za katere sploh delate informativne vsebine

- vse to so razlogi, da NE oglašujete le prodajnih oglasov zaključnim fazam prodajnega procesa, ampak tudi informativne članke začetnim fazam v prodajenm procesu.

Obiskovalci: nabirajo informacije, raziskujejo, katere rešitve bi bile optimalne za njih. V tej fazi jim še vedno ponujate informativne oglase, vendar so vsebine lahko bolj specifične za njihove potrebe. V tej fazi vas kupci počasi spoznavajo, morda pa se še vedno ne zavedajo potrebe po vaši ponudbi. Bodite potrpežljivi in jim nudite pomoč - svojega znanja in strokovnosti ni treba skrivati, ker se mogoče bojite, da vam ga bo kdo prevzel - stranke bodo predvsem hvaležne za vaše informacije.

Poleg informativnih jih lahko navdušite tudi z interaktivnimi vsebinami - npr. kalkulator prihrankov sezonskih pnevmatik za avtomobilsko industrijo, kviz o tem, kakšen tip izolacije je najbolj primeren za določeno stavbo kupca, če poslujete v gradbeni industriji, ali online orodje za pomoč pri uporabi določenega izdelka, ki ga prodajate.

Potencialne stranke: primerjajo med različnimi ponudniki, preverjajo reference, mnenja preteklih in obstoječih strank. V tej fazi lahko uporabnikom poleg informacij oglašujete tudi z bolj neposrednimi prednostmi vaših produktov - osredotočite se samo na to, kaj s tem pridobi stranka, ne kaj ponujate vi kot podjetje.

Idealno je, da tako vsebino ponujate v video obliki, kjer vaše dejanske stranke pripovedujejo svojo zgodbo, zakaj so vas izbrale, in kateri produkti so jim najbolj zanimivi. V članku pa lahko pišete, na kakšen način ste jim pomagali oz. rešili njihov problem, primerjate prvotno stanje z novim, in zbudite željo v uporabniku, da bi bil tudi sam zadovoljen z vami.

Kupci: vedo kaj želijo, vedo, zakaj želijo sodelovati z vami, so pripravljeni, da oddajo povpraševanje ali nadaljujejo z nakupom. “Šele” v tej fazi pridemo do prodajnih oglasov, ki jih vsi tako radi servirajo že na začetku prodajnega procesa, potem pa obupano zaključijo: “Facebook oglasi ne delujejo :(“

V tej fazi ne pozabite, da uporabnikom še vedno dodajate vrednost - tokrat z brezplačno poštnino, ali pa brezplačnim ogledom na domu za gradbena podjetja, brezplačnimi vzorci materialov, ali dodatne ure svetovanja ob novemu članstvu ter popust pri drugih storitvah ali produktih.

Ta splošni prodajni proces ne pomeni, da ima vsako podjetje točno take faze in tako število le-teh - bolj obsežna oz. kompleksna kot je vaša ponudba, dražji kot je izdelek oz storitev, dlje časa se kupec zanje odloča in daljši je prodajni proces. Poleg tega nekateri kupci potrebujejo dlje časa za nakup in to podaljša prodajni proces.

Kot podjetje v dolgočasni industriji mogoče ne razpolagate z zanimivim slikovnim materialom, vizualnimi izdelki in privlačno ponudbo, zato bo treba uporabnike privabiti s karakterjem, notranjostjo, vsebino, obrazi in zgodbo, ki stoji za vami in za vašo ponudbo. Namesto na prodajne oglase se najprej osredotočite na prvo fazo prodajnega procesa - oglase za informativne in uporabne vsebine - v končni fazi bodo te zares prodajale, ne posamezen akcijski paket, ki ga je uporabnik slučajno videl ter takrat tudi prvič in zadnjič slišal za vas.

Ponudite vrednost, ne akcijske cene

Skozi kakovostno vsebino gradite zaupanje, hkrati pa ljudi spoznavate s svojim podjetjem, procesi, zaposlenimi in jih učite ter informirate o stvareh, ki jih zares zanimajo. Taka vsebina služi vaši promociji na več načinov - od grajenja dolgoročne optimizacije spletnih iskalnikov (SEO), do organskega dosega in nadaljnjih mikro vsebin za oglaševanje. Smernic za kvalitetno vsebino je na spletu že ogromno, zato sem se odločila, da nasvete strnem v tri glavne, ki so se v pretekli praksi izkazali za najpomembnejše.

  1. UPORABNOST: teme, ki ljudem pomagajo, so zaželjene, četudi na prvi pogled dolgočasne ali neprivlačne - če npr. nekdo išče, kako odmašiti stranišče (prisežem, da to nisem jaz), kako se pogajati za boljšo ponudbo optičnih storitev, ali kako poiskati financiranje za prvi dom, bo tak tip vsebine ciljni publiki zelo uporaben in zanimiv, oz. vsaj ne bo dolgočasen. In ko mislite, da ste se v svojem blogu dotaknili že vseh možnih tematik in ne morete več o ničemer pisati, pomislite na vsa vprašanja in podvprašanja, ki vam jih zastavljajo stranke, na novosti v vaši industriji, na uporabna orodja, ki jih lahko ponudite uporabniku, ali pa se posvetujte s strokovnjaki za pisanje v vaši agenciji (khm :)) - v kolikor še niste močni v pisanju besedil in nimate bloga oz. dela strani, namenjenega vsebinam, ker nimate dovolj časa, lahko agencija pomaga tudi tu :)

2. RAZUMLJIVOST: pišite knjižno, vendar razumljivo - ne v profesionalnem žargonu, ker bo izpadel dolgočasno in še nerazumljivo. Besedila so zato, da jih uporabnik prebere in od njih odnese neko dodano vrednost.

3. VIZUALNOST: tudi, če vaš produkt ni vizualen, lahko z vizualno vsebino še vedno zbudite pozornost ciljne publike - kot je npr. sam sesalec lahko dolgočasen, njegovo delovanje ali notranja sestava in zgradba sesalca v video obliki pa sta lahko zelo zanimiva. Mikroskop prav tako večini ljudi ni posebej zanimiv, so pa zanimive fotografije, ki z njim nastajajo.

Uspešna priprava in pisanje vsebin je odvisna od vaše ciljne publike oz. glavnih tipov ciljnih strank, ki jih imenujemo tudi buyer personas. Lažje in bolje boste ustvarjali vsebine, če boste točno vedeli, koga v njih naslavljate, kakšne težave, probleme in ovire imajo, kaj jih skrbi, kaj jih zanima, kje potrebujejo pomoč itd.

Buyer personas so več kot le demografika, je celotna zgodba in ozadje določenega tipa stranke - kaj pričakujejo, kaj jih moti, kateri so njihovi hobiji, katere blagovne znamke jih navdušujejo, ipd. Najlažje jih boste določili s pomočjo svojih obstoječih ali preteklih strank, preko anket, intervjujev ali statističnih podatkov na spletu.

Ko boste imeli pred sabo jasno določeno buyer persono in vedeli, v kateri fazi prodajnega procesa se trenutno nahaja, jo boste z njej uporabno vsebino na dolgi rok bolje prepričali kot s prodajnim oglasom, da je novo leto čas za novo banko.

Distribucija - družabni mediji in influencer marketing

Bodite tam, kjer je vaša ciljna publika

Trije tipi vsebine, ki jih lahko imate kot podjetje, so vaša lastna vsebina, ki jo ustvarite - npr. članek, video, infografika ipd., vsebina, ki jo delijo uporabniki z ostalimi, ker se jim zdi uporabna, ter vsebina, ki jo delijo o vas mediji, ker ste tako uspešno preplavili trg in prevzeli uporabnike, da o vas preprosto morajo govoriti in na ta način ustvarjati novo vsebino.

Ena objava je zato lahko temelj odlične distribucije - ne samo s pomočjo uporabnikov in medijev, ampak že samo z vašo lastno vsebino! Strankam pri distribuciji ponavadi pomagamo s skupno izdelavo enega daljšega kosa vsebine - to je lahko članek oz. vodič, ali pa video posnetek iz predavanja - ter ga objavimo kot organsko objavo ter kot oglas v kampanji za začetek prodajnega procesa.

Preko komentarjev & vprašanj publike, ali delov videa, ki so najbolj gledani, analiziramo, kateri deli vsebine so publiki najbolj zanimivi. Iz teh delov gradimo nove, krajše vsebine, kjer izpostavljamo tematike, ki so publiko najbolj navdušile, ali pa teme, ki so bile še nejasne in potrebujejo dodatno vsebino.

To niso vedno samo krajši članki, lahko so kratki videi, ki lepo dodatno vizualno razložijo in prikažejo določeno temo, ali pa infografike, če je tip vsebine primeren za tak prikaz. Tudi mikro vsebine objavimo kot oglase za začetek prodajnega procesa na družabnih omrežjih.

Družabna omrežja niso samo za lepe vizualne blagovne znamke, ki ponujajo organske kave in draga domača piva. Družabna omrežja so tako preplavljena z vedno novimi uporabniki, da je preprosto treba biti tam, kjer so ljudje - in v tem trenutku sta to še vedno Facebook in Instagram.

Še ena velika prednost obeh je, da uporabniki s svojimi informacijami omogočijo oglaševalcem zelo natančno segmentiranje in ciljanje - 2 faktorja za potencialni uspeh in učinkovitost vaših oglasov. Zakaj pravim “potencialni”? Ker so družabna omrežja predvsem to, kar pove izraz sam - družabna, je na njih težko “prodajati” v klasičnem pomenu, ko to počnete zelo očitno in ne preveč elegantno. Zato se vrnimo k začetku, ko sem pisala o tem, da za grajenje blagovne znamke in dolgoročen uspeh produkta z daljšim prodajnim procesom, ne ponujajte (izključno) prodajnih oglasov, ampak celotno pot in zgodbo.

Ko začnemo na družabna omrežja gledati kot na skupnost ljudi in ne kot na tržišče za nove stranke in prodajo izdelkov, smo lahko z oglaševanjem manj vsiljivi in dejansko nudimo uporabno dodano vrednost. Ko ponujamo željene informacije in znanje, se povežemo z uporabniki in kot blagovna znamka ali podjetje postanemo bolj resnični & osebni.

Družabna omrežja so se za blagovne znamke izkazala kot najmočnejša strategija za povečanje prepoznavnosti (92% podjetij), prometa na spletni strani (80% podjetij) in povečanja konverzij (nakupov ali povpraševanj). Kako lahko ta statistika izgleda za manj privlačne industrije kot so bančništvo, zavarovalnice, računovodski servisi, ipd.?

Ali res obstajajo dolgočasne industrije, ali samo ne dovolj inovativna podjetja, ki ne vidijo priložnosti na družabnih omrežjih, kjer bi lahko blesteli?

Družabna omrežja so za industrije kot so proizvodnja, olja in plin, ali B2B storitve, na prvi pogled težja ali celo nemogoča opcija, zato jih marsikatero podjetje preprosto spregleda in se raje osredotoča na Linkedin oglaševanje. To pa ravno pomeni, da ste že z nekaj iznajdljivosti lahko korak pred njimi.

Oblika oglasov, ki trenutno zelo dobro uspeva v doseganju nove zainteresirane publike, je video. Poleg tega pa lahko z videem natančno ponovno ciljamo interesente, tudi če jih sploh ne pošiljamo na spletno stran. Video doda bolj osebno noto vašim vsebinam iz člankov. Z ustvarjanjem video vsebin, ki rešujejo nek problem, delijo nasvete, ponujajo več informacij, ali odgovarjajo na pogosta vprašanja o določeni temi, dodajate vrednost vaši ponudbi. Uporabniki posledično bolj zaupajo vašim produktom.

Poleg informativnih vsebin, ki že same po sebi dodajajo vrednost in so uporabniku v pomoč, lahko greste še korak naprej - nudite jim nadaljnjo pomoč, ko komentirajo na članke, ali vam postavljajo vprašanja.

Chatboti oz. računalniški program, ki vodi pogovor z uporabnikom preko umetne inteligence, je uspešna kombinacija s Facebook oglasi, ki vodijo kupca do oddaje sporočila. Namesto zaposlenega, ki vedno znova informira kupca, mu chatbot glede na njegova vprašanja ponudi vse potrebne informacije ter ga po korakih vodi do končnega cilja oz. njegove potrebe.

Facebook Messenger je trenutno ena najpopularnejših aplikacij v svetu, vsak mesec pa jo aktivno uporablja preko 1.2 milijardi ljudi. Uporabniki so že seznanjeni s sporočili, vedno pogosteje pa pričakujejo hitre in odzivne odgovore s strani podjetij.

Ne samo, da ob pravilni postavitvi chatboti uspešneje (hitreje in bolj zanesljivo) komunicirajo s kupci kot podpora v živo, so tudi bolj učinkoviti v pretvarjanju obiskovalcev na Facebook ali spletni strani v bolj zainteresirane & kvalificirane kupce, v povečanju prodaje ter znižanju stroškov za podjetje.

Zaradi jasne strukture postopkov so idealna rešitev za izboljšanje izkušenj uporabnika z bančnimi storitvami. Npr. Bank of America ima Erico, ki uporabnikom pomaga pri osnovnih bančnih poslih, kot so informacije o bančnem stanju, hitrimi denarnimi transakcijami med osebnimi računi, ter lociranjem najbližjih lokacij bankomatov.

Grajenje blagovne znamke in karakterja podjetja

- Najbolj dolgočasna je tišina

Osredotočimo se na vašega uporabnika - v podzavesti so njihovi možgani ustvarjeni tako, da procesirajo na stotine delčkov informacij ter opravijo številne odločitve v delu sekunde. Čeprav se posameznik tega sploh ne zaveda, naše “naključne” odločitve le niso tako zelo naključne. Tu pa pridemo do bistva marketinga za dolgočasne industrije, kajti s pravilno marketinško strategijo ni nobena industrija preveč dolgočasna za družabne medije.

V znanju je moč, znanje pa v tem primeru pomeni seznanjanje in informiranje vaših ciljnih strank z vašo ponudbo. Podjetjem je včasih težko ugotoviti, kaj točno potrebujejo uporabniki, na katerem področju jih stvari zanimajo - več o izdelku ali storitvah, kako nastajajo produkti, kakšna je zgodba blagovne znamke, kakši so zaposleni, ali kaj pravijo pretekle stranke? Namreč, v podjetju se s svojo ponudbo in idejami ukvarjajo že vrsto let preden gredo sploh na tržišče.

Za kupce pač ni tako - ne boste se samo pokazali in avtomatsko pridobili številne nove zadovoljne stranke. Zato je potrebno grajenje blagovne znamke in predstavitev karakterja podjetja - da pridobite avtoriteto na trgu, da vas kupci najprej spoznajo, da se prikradete v njihovo podzavest (brez negativnih konotacij) in se, ko je čas za odločitev, odločijo za vas.

Tudi najbolj dolgočasen produkt se lahko zdi zanimiv, če veste, kako ga ciljnim strankam predstaviti na način, ki jim je blizu, in tako ustvarite povpraševanje.

Tako kot ne potrebujete vedno celotne snemalne ekipe v vaši delavnici, da uporabniku predstavite delovanje svojih strojev, prav tako ne potrebujete že v samem začetku 10 dolgih člankov v svoji industriji. Misel na zahtevno delo in pomanjkanje časa v ekipi je dostikrat ovira in razlog za preobremenjenost podjetij, ki se potem raje umaknejo in ne naredijo prvega koraka v smeri družabnih omrežij.

Tu jim vedno svetujemo, da začnete z manjšim obsegom, nato pa gradite iz tam. Ena kakovostna vsebina je še vedno bolj pomembna, kot tišina z vaše strani, ki nastane ob občutku, da morate imeti pripravljenega ogromno materiala. To razlago podpiram še z nekaj zanimivimi primeri podjetij, ki kljub svoji industriji uspešno vodijo igro družabnih omrežij.

Najboljši primeri v praksi

Post-it

Vsi poznamo blagovno znamko, ki stoji za samolepilkami, ki nam pomagajo organizirati vsak dan. Industrija pisarniških pripomočkov in papirja se na prvo žogo ne zdi posebej privlačna, Post-it pa je izkoristil vizualni del svoje blagovne znamke. Klasična uporaba samolepilnih listkov je označevanje dokumentov ali opominjanje na določene stvari. Na Instagramu pa nastopajo z idejami, kako Post-it listke uporabljati na nekonvencionalne načine.

S tem Post-it uporablja osebne izkušnje in počutje za povezovanje podjetja z uporabniki na bolj emocionalni ravni. V dobi, ko ob vseh digitalnih to-do spiskov nam zdrava pamet in logika govorita, da res ne potrebujemo Post-it listkov. Zato so se naslonili na emocionalno, namesto na logično, in nas raje spominjajo na “dobre stare čase”, ko smo si v šoli podajali samolepilne listke.

Raziskave vedno znova potrjujejo, da so kupci bolj naklonjeni blagovnim znamkam in podjetjem, pri katerih opazujejo osebno vrednost in pozitivne občutke. Ne samo, da bodo tako blagovno znamko izbrali raje kot konkurenčno, za produkte so tudi pripravljeni plačati nekoliko več.

Česa se lahko naučimo od Post-it?

  • Ne bojte se ustvarjalnosti, posebej če je vaš produkt samo po sebi nezanimiv ali neprivlačen - strankam odprite oči in jim ponudite nov pogled na produkt.
  • Povežite svojo blagovno znamko s pozitivnimi čustvi in občutki za povečanje zaznane vrednosti.
  • Povejte svojo zgodbo in delite zgodbe svojih strank

Bulb Energy

Čeprav energetska industrija ni prva, na katero pomisliš ob uspešni uporabi družabnih omrežij za podjetja, Bulb Energy dela prav to. Majhno energetsko podjetje, ustanovljeno 2015, ima že skoraj milijon strank, ki jih izberejo pred njihovimi velikimi konkurenti. Zakaj?

Bulb Energy se aktivno naslanja na družabna omrežja, kjer se povezuje z uporabniki in strankami, jim svetuje, jim pomaga in se jim zahvaljuje - katera stranka tega ne bi marala? Ko se stranke odločajo med njimi in veliki koncerni podjetij, v katerih so stranke le številka brez osebnosti, na katero bodo pozabili, ko bo le-ta potrebovala pomoč ali odgovore na vprašanja, je odločitev na dlani.

Bulb pomaga in dodaja vrednost na vsakem koraku - zdi se, da njihov primarni cilj ni povečanje prodaje na kratek rok, ampak informiranje uporabnikov, kako je lahko oskrba z energijo boljša - ne samo cenejša, ampak tudi bolj zelena. Z darilnim bonom za vsako stranko, ki jim pripelje novo stranko, konstantno nagrajujejo obstoječe in zveste kupce, z družabnimi omrežji pa uspevajo v dveh glavnih zakonitostih dobrega marketinga: odgovorno poslovanje in emocionalni aspekt.

Česa se lahko naučimo od Bulb Energy?

  • Ponujajte vrednost, ne samo potiskati uporabnikov v nakup
  • Družbena in okoljska odgovornost vam pomagata okrepiti odnose s potencilanimi strankami in povečati zvestobo obstoječih strank, ki bodo postale vaši ambasadorji
  • Moč emocij lahko poudarite v katerikoli industriji

Monzo - banka prihodnosti

V zadnjem obdobju ste sigurno vsaj občasno že slišali za Monzo - in to z razlogom. Monzo je banka, ki gre v korak s časom. Je digitalna mobilna banka, ki operira preko mobilne aplikacije in predplačane debetne kartice.

Ena glavnih prednosti Monza je, da banka ne zaračunava nobenih odstotkov poslovanja in transakcij v tujini, zato je idealna za svet, ki se hitro premika, je vedno v gibanju in nekje na poti ter globano povezan med seboj. Monzo je verjetno prva banka v zgodovini, ki resnično navdušuje ljudi, da se o njej pogovarjajo (v pozitivnem smislu…) na kavici - za nove komitente je čakalna vrsta 20 000 ljudi in se daljša vsako minuto.

Na prvi pogled težko rečeš, da njihov Instagram profil predstavlja banko, ampak tudi banke so lahko zabavne in zanimive. Monzo je zadel v smislu, da v svetu bank, ki so resne in korporativne, ponuja sproščene in mladostne vibracije.

Instagram prikazuje mešanico posnetkov njihovih zaposlenih, zadovoljnih uporabnikov banke, ter nevsiljivih prikazov bančne kartice, ki si jo ljudje z lahkoto zapomnijo zaradi vpadljivih barv.

Namesto neposredne prodaje je Monzo ubral bolj pametno in strateško pot - z deljenjem fotografij zadovoljnih strank, ki potujejo po svetu z Monzo kartico. In smo spet pri tem, katera industrija je bolj vizualno privlačna - bančništvo ali potovanja? Monzo je lepo združil obe v zaključeno celoto! Na tak način se povezujejo s strankami, promovirajo svoje produkte in gradijo blagovno znamko z ustvarjanjem lastnih #hashtagov.

Česa se lahko naučimo od Monzo banke?

  • Če to sovpada z vašo ciljno publiko, ste lahko drugačni od industrije, v kateri poslujete.
  • Vedno razmišljajte o novih načinih predstavitve svoje blagovne znamke - tudi v storitvenih industrijah je še vedno prostor za inovativne ideje marketinga
  • Oblikujte svoje zaposlene v zvezde - oni bodo povezali vaše podjetje z uporabniki

Melbourne vlaki in javna varnost

Je dovolj, če rečem “Dumb ways to die”? Si v mislih že poješ melodijo? Javne kampanje za varnost ponavadi niso samo dolgočasne, ampak predvsem resne in zastrašujoče. Agencije rade igrajo na negativna čustva kot so strah in groza, da preprečijo morebitne nesreče. Zgoraj smo že govorili o vplivu pozitivnih čustev na uporabnika in povezovanje s podjetjem, Melbourne Trains pa je naredil prav to. Neprijetno tematiko so v videu predstaviti na otroški, simpatičen in vsekakor zapomnljiv način, ki je kampanji za ozaveščanje pripeljal čez 200 milijonov ogledov.

Česa se lahko naučimo od Melbourne Trains?

  • Bolje je igrati na pozitivna kot negativna čustva
  • Včasih je treba biti drzen in si upati - sploh, če gre za akcijo, kjer je glavni cilj čim več parov oči na kampanji, ne takojšnja prodaja izdelka
  • Glasba je vedno močan faktor za vsidranje v spomin

Formlabs - fokus na uporabnika

Formlabs je s ponudbo 3D printerjev začel 2011, trenutno zaposluje prek 500 ljudi po celem svetu, v ZDA, Evropi ter Aziji. Ravno toliko poudarka kot prodaji printerjev dajejo software-u, sa katerim uporabniki lahko printajo, učenju in informiranju o materialih, ter podpori strankam.

Podjetje strmo raste in ves čas iščejo nove zaposlene. Zakaj so tako uspešni, če trenutno 3D printerje ponuja že ogromno konkurence?

Usmerjeni so na uporabnika - od uporabnih vsebin na spletni strani do podpore in profilov na družabnih omrežjih. Ponujajo materiale, ki jih stranke potrebujejo za izdelavo 3D izdelkov, pa naj gre za umetnine ali medicinsko-zdravstvene pripomočke. Vedno izpostavljajo izdelke svojih strank ter jih objavljajo na Instagramu, potencialnim strankam ki so zainteresirani za njihove izdelke, ali tistim, ki so že naročili printer, pa ponujajo brezplačne vzorce materialov.

Celo v svoji novoletni objavi in povzetku preteklega leta, ter napovedim za naprej, so najprej izpostavili svoje stranke in njihove izdelke, skupaj z emocionalnimi zgodbami.

Česa se lahko naučimo od Formlabs?

  • Ne postavite vedno v prvi plan le svojega produkta, potencialne stranke boste navdušili z informacijami o tem, kaj lahko z njim sploh naredijo
  • Izjava in posnetek zadovoljne stranke v oglasu velja več kot akcijski popusti in potiskanje prodaje
  • Za vsakim izdelkom in stranko je zgodba - predstavite jo. Vzelo bo nekaj več časa, trud pa bo dolgoročno poplačan.

Povzetek

Če tudi sami delujete v “dolgočasni” industriji, ali industriji z abstraktnimi storitvami ali proizvodi, ki jih je težko ovrednotiti, morda veste, da je včasih težko kupcem skomunicirati svoje prednosti pred konkurenco, ki je le klik stran. Kako torej lahko zbudite in obdržite pozornost ciljne publike, jo pretvorite v stranke ter začnete optimalno večati prihodke?

Če želite zgraditi zanimivo blagovno znamko v dolgočasni industriji, pozabite na ovire, ki vam jih vaša industrija postavlja. V mislih imejte svoje ciljne stranke, nato pa postavite načrt, kako jim boste sporočali in promovirali svojo ponudbo, in kako lahko zgradite najboljše odnose z njimi.

Torej, če želite biti zanimivi, ampak po vašem mnenju nimate zanimive storitve ali privlačnega izdelka, bodite zanimivi s svojim načinom, s karakterjem blagovne znamke, bodite uporabni s svojo vsebino, pomagajte in svetujte svojim ciljnim strankam.

Ne obupajte prehitro - oglasna platforma morda za vašo industrijo ni enostavna na prvi pogled, ampak tudi na Facebooku niso samo uporabniki, ki radi gledajo fotke lepih izdelkov - to so ljudje, ki jih zanima kakovostna vsebina, in če je uporabna, so jo tudi pripravljeni deliti. Ne podcenjujte svoje industrije, niti platforme, kjer ste prehitro zaključili, da “ne gre” samo zato, ker je treba pristopiti na drugačen način.

Če je bistvo marketinga, da se promoviraš pravi publiki v pravem času na pravi način, je to z digitalnim oglaševanjem trenutno lažje, enostavneje in celo cenejše od kateregakoli drugega oglaševanja.

Bodite eden prvih v industriji, ki tako inovativno uporablja najboljše prakse “zanimivih” in jih uspešno aplicira na svoje podjetje!

Kje smo?
Najdete nas na Dunajski 122 v Ljubljani.
Oglasite se na kavi in kratkem brezplačnem posvetu, kjer skupaj odkrijemo, kako doseči vaše cilje.
© Pixel Digitalna Agencija
map-markerphoneenvelope