Pristajalne strani so podstrani na spletni strani, kamor uporabnik (vaša potencialna stranka) pristane z oglasa oz. določene zunanje povezave / linka.
Pristajalne strani so podstrani na spletni strani, kamor uporabnik (vaša potencialna stranka) pristane z oglasa oz. določene zunanje povezave / linka.
Namen pristajalne strani je, da uporabnika o vaši ponudbi pouči z informacijami v tekstovni, slikovni, video obliki, kaj bo dobil s konverzijo na strani (brezplačno svetovanje, e-knjigo, webinar, checklist, vodič…).
Uporabnika s podatki, primernimi za fazo v prodajnem procesu in v njegovem jeziku pripeljemo do glavnega cilja na strani – to je lahko nakup izdelka, naročilo storitve, obisk v salonu, klic na podjetje ipd. – karkoli je glavni cilj vašega oglasa.
Ob koncu vodiča boste razumeli, v kakšnih primerih je pametno uporabljati pristajalne strani, kako jih lahko najbolje optimiziramo za željene rezultate, in kako vam lahko pomagajo pri rasti podjetja.
Se že veselite?
Vsi vemo, da podjetja za svoj obstoj v zadnjih desetletjih nujno potrebujejo spletno stran (saj veste, zdaj že vsidran rek več kot 90% nakupov se začne na Googlu…), žal pa v 2018 tudi to ni več dovolj.
Marsikatera stran lahko obdrži uporabnika za 8 sekund, kolikor traja naša neprekinjena pozornost, redko katera pa lahko proda v 8 sekundah.
Naša pozornost, ki jo lahko posvetimo 1 stvari, je krajša od pozornosti zlate ribice. Mind = blown. Res, res, po študijah naj bi nas prekašala za 1 sekundo.
Vzemite za primer, da pristanete na spletni strani, vmes pa vam utripa reminder, da morate piti vodo, naprej berete članek na strani, ko vam zazvoni telefon, še vedno berete, in na ekranu se pojavi notification, da vas je prijatelj na FB označil na fotki z vikend zabave…. Koliko nas bo dejansko prebralo članek do konca?
Predstavljajte si vašo stranko, ki obišče vašo spletno stran – tudi ona ima zunanje motilce pozornosti, vi pa morate z motilci tekmovati, da stranke ne izgubite za vedno.
Glavna prednost pristajalne strani je tako večja konverzija (pretvorba obiskovalca strani v stranko oz. jih popeljati naprej v prodajnem procesu) ob nižjih stroških, porabljenih za doseganje teh ciljev.
Kako pa pridemo do večje konverzije (to je lahko že nakup, ali pa samo pomik stranke naprej v prodajnem procesu, npr. iz tujca v interesenta)? Pristajalna stran dejansko lahko poveča konverzijo v 8 sekundah, kar je čas neprekinjene pozornosti kupca.
Pristajalne strani so usmerjene v en sam cilj in imajo samo 1 namen. Celotna podoba, sestava in elementi so podkrepitev tega namena in vodijo k enemu cilju. Na strani ni odvečnih motilcev, so le nujne informacije, potrebne za doseganje cilja. Ni odvečnih gumbov ali linkov, ki uporabnika lahko zmedejo ali odvrnejo od glavnega cilja strani.
Z vsem tem poskušamo doseči maksimalno uporabnikovo usmerjenost v 1 sam cilj in uporabiti celotno njegovo pozornost za konverzijo. Tako posledično dobite s pristajalno stranjo podatke o več interesentih za vaše izdelke / storitve, poleg tega pa so to uporabniki, ki jih vaše podjetje dejansko zanima.
Če želimo več prodanih izdelkov / storitev, več povpraševanj, več klicev v podjetje, ali karkoli že je primarni cilj na strani, moramo pristajalno stran optimizirati za točno ta cilj. Uporabnika ne smemo zmesti z drugimi elementi, nepotrebnimi informacijami in preveč podatki. Od njega ne smemo zahtevati več stvari naenkrat. Ker pa imamo različne cilje za različne tipe strank in segmente (glede na fazo v prodajnem procesu), moramo za vsakega od glavnih ciljev pripraviti svojo pristajalno stran.
Kot moramo tudi za vsak cilj pripraviti svoj oglas. En oglas in ena pristajalna stran ne moreta ustrezati vsem ciljnim kupcem. Kaj bi se zgodilo, če bi z oglasa, namenjenega tujcu, ki nas še ne pozna, ni še nikoli slišal za nas, in potrebuje za svojo mini konverzijo nekaj nevsiljivega, za začetek neprodajnega in informativnega, izobraževalnega, linkali neposredno na stran z izdelkom in ga probali prepričati, naj ga kupi? Ali pa bi nas oglas, namenjen izobraževalni vsebini (članku, e-knjigi, infografiki…) pripeljal na domačo stran podjetja?
Uporabnik bi se naučil kar nekaj o podjetju na splošno, vendar se brez specifičnega cilja na strani in skupaj z motilci ne bi pomaknil naprej v prodajnem procesu. Konverzija se ne zgodi, uporabnik pa zapusti stran in se ne vrne več.
Domača stran vsebuje veliko podatkov, gumbov in linkov o podjetju, vendar so informacije splošne, namenjene spoznavanju celotnega podjetja. Pristajalna stran pa odstrani vso “navlako” za uporabnika, da se le-ta lahko osredotoči na glavni cilj. Primerjava domače strani in pristajalne strani podjetja:
Sliši se zapleteno, ampak pristajalne strani so v bistvu zelo enostavne.
Pristajalna stran izgleda kot katerakoli druga podstran, vendar je zelo poenostavljena. Iz nje ne linkamo na druge dele vaše strani, da nimamo nepotrebnih motilcev pozornosti oz. da uporabnik ne zatava dlje stran od našega glavnega cilja. Zapustil bi pristajalno stran, kamor se ne more več vrniti, konverzija je izgubljena.
Še ena prednost pristajalne strani je, da z njo lahko spremljamo uspešnost oglasa. Če linkamo na določeno stran samo iz 1 oglasa, točno vemo, koliko uporabnikov je kliknilo na oglas, v katerem koraku so stran zapustili, ali so se pomaknili naprej v prodajnem procesu ali ne.
Poleg minimalnega števila gumbov in povezav / linkov, s čimer odstranimo nepotrebne informacije ali odvečne klike na strani, ima pristajalna stran še nekaj elementov, s katerimi uporabnika peljemo k cilju.
Tu jasno poudarimo, kam je obiskovalec strani sploh prišel, v kratkem povzamemo celo stran na način, da se že takoj ve, kaj stran predstavlja.
V glavi sta pomembna naslov in podnaslov, kar podkrepimo z nekaj teksta, ozadje s fotografijo ali videem, ki nazorno predstavlja, kaj uporabniku ponujamo. V naslovu zajamemo konkurenčno prednost in odnos, v katerem se nanaša na uporabnika – način, kako mu lahko pomagamo.
Glavna konkurenčna prednost je ponavadi del, s katerim začnemo pripravljati pristajalno stran. Šele, ko vemo, kaj je tisto glavno, kar želimo sporočiti, vemo tudi, kaj bo glavni cilj strani in temu posledično prilagodimo cel potek strani.
Glavno konkurenčno prednost (UVP) predstavimo že v glavi strani, da uporabnik že takoj dobi sporočilo o celotni strani, tudi če se ne bi pomaknil navzdol po strani.
Polja v obrazcu pripravimo glede na podatke, ki jih želimo zbirati o uporabniku. Nekaj časa je veljalo, da je manj več, in da naj bodo obrazci karseda kratki, da uporabnika ne odvrnemo od izpolnitve, ter da ne izgubi volje in zapre strani.
Kratki in dolgi obrazci imajo svoje prednosti in slabost in na splošno težko rečemo, kateri so “boljši”, uspešnejši, ker je to v veliki meri odvisno od faze v prodajnem procesu kupca, od cene izdelka / storitve, ki jo ponujate, od dolžine vašega prodajnega procesa, od tipa ponudbe in konverzije oz cilja itd.
Gumb, ki pripada obrazcu, je idealno edini gumb na celotni pristajalni strani, da uporabnika res usmerimo v naš edini cilj. Ta gumb je v večini primerov najpomembnejši del pristajalne strani, saj odloča o začetku konverzije – uporabnik bo kliknil ali pa ne bo.
V drugem primeru bo zapustil stran, morda se ne bo nikoli več vrnil. Na gumbu mora biti jasno, kaj mora uporabnik narediti, da nadaljuje, in kaj bo uporabnik dobil v zameno za vnešene informacije. Zato ga s testiranjem optimiziramo za najboljši % konverzije.
S tem uporabnika prepričate, zakaj izbrati vas, zakaj bo kliknil na gumb in ustvaril konverzijo (nakup / naročilo / oddaja povpraševanja ipd.). Za lepšo predstavljivost tekst podprejo ikone, fotografije, videi, GIFi…
Kot oglasi, se po fazah nakupa razlikujejo tudi pristajalne strani. Bližje kot je uporabnik končni fazi nakupa, krajša je lahko pristajalna stran, ker je uporabnik že dobro seznanjen z vašo ponudbo in ne potrebuje več veliko informacij za konverzijo.
Odvečne informacije na strani bi ga lahko samo zmedle, ponudili bi “preveč”, prišlo bi do paradoksa izbire, ali preprosto do psihološkega dvoma, ali ponujeno sploh potrebuje. Podzavestno uporabniku s preveč informacijami predstavimo ponudbo kot kompleksno in zahtevno.
Uporabnik, ki sploh ni seznanjen z vašo ponudbo, bo hvaležen za več informacij, zato na pristajalnih straneh v začetnih fazah nakupa uporabimo več elementov. Dolžino & elemente pristajalne strani pa je vedno potrebno testirati, saj so odvisni od specifične ponudbe podjetja.
Optimiziranje pristajalne strani
Ko postavimo pristajalno stran, nismo končali, tu se šele začenja testiranje. Morda vam je stran že takoj izboljšala rezultate, ampak vseeno vsak dan izgubite npr. 5% konverzij zaradi napačno postavljenega gumba, dodatne 3% zaradi prekratke strani itd. Podjetje lahko z optimizirano pristajalno stranjo izboljša konverzije tudi za 50% ali več, kar lahko poveča prodajo za več kot 100%.
Zakaj testiramo? Ker moramo za najboljši odstotek konverzije (in posledično najboljše rezultate oglaševanja) iskati optimalno kombinacijo elementov na strani, optimalno dolžino strani, lokacije posameznih elementov, besedilo, barve, oblike….
Določanje ciljev optimizacije oz. kako testirati?
Testiramo vedno vsak element posebej, ne več elementov naenkrat, saj sicer ne dobimo točnih rezultatov, zaradi katerega elementa se je % konverzij povečal / pomanjšal. Testiramo lahko glede na:
Določanje, kaj boste testirali
Če želite pristajalno stran optimizirati za najboljšo konverzijo (ne samo največ konverzij, ampak tudi najbolj kakovostne, dejanske interesente), je treba testirati čisto vsak element, ki lahko vpliva na uporabnikovo obnašanje:
To niso edini parametri, ki jih lahko testirate na pristajalni strani. Če ste odločeni, da boste v koraku s svojo stranko, da želite ves čas izboljševati stran in svoje rezultate, lahko to s testiranjem uspešno dosežete.
Ko postavimo uspešno kampanjo s pristajalno stranjo za optimalno konverzijo, boste seveda pridobili na št. novih povpraševanj oz. podatkih, ki ste jih želeli dobiti (odvisno od prvotno zastavljenega cilja). Verjetno se že zdaj sprašujete, kaj je potem potrebno sploh narediti z vsemi temi novimi povpraševanji in podatki o kupcih??
Pristajalna stran, ki vam generira vse te nove podatke, je brezpredmetna, če podatkov ne znate ustrezno uporabiti. Mi vam tudi po uspešno zaključeni kampanji pomagamo do obdelave podatkov, izobrazimo vas o bazi, ki se sproti ustvarja v ozadju, ter svetujemo, kako lahko naprej postopa prodajna ekipa, če je bil cilj strani že blizu zaključka nakupa.
Poskrbimo tudi za ponakupne ugodnosti za stranke, v kolikor je bil cilj že nakup izdelka / storitve. V tem primeru pripravimo dodatno pristajalno – zahvalno stran (thank you page), kjer stranke poskušamo še naprej angažirati, da so vaši promotorji, da so zadovoljni z vašo ponudbo, poskrbimo, da so seznanjeni z uporabo izdelkov, ter da vas bodo priporočili naprej svojim znancem in prijateljem.
Uporabnik ima svoje razloge, da ni zaključil postopka na strani – lahko je šlo za zunanje motilce, npr. telefonski klic, druga spletna stran, zvonec na vratih, nujen opravek, itd., ali pa ga še vedno nismo dovolj prepričali.
V tem primeru ciljamo uporabnika na drugih platformah (Google, Facebook, Instagram) z dodatnimi oglasi, ki so primerni za stranko v tej fazi nakupa. Na nevsiljiv način jo spomnimo, da ni zaključila postopka na vaši strani, predstavimo ugodnosti, ki jo čakajo, oz. prednost, ki jo pridobi s konverzijo. Z dodatnimi oglasi jo spet pripeljemo na pristajalno stran.
Ker ste uspešno odprli komunikacijo s potencialnimi kupci – oblikovali ste informativne oglase, ki ciljajo začetek prodajnega procesa in ustvarili izobraževalen tip vsebine – je zdaj čas, da ponovno kontaktirate te potencialne kupce. Spomnite se prodajnega lijaka.
V primeru, da se je ustvarila mini-konverzija (kupec je iz oglasa prišel na vašo stran), je cilj v tem koraku dosežen, kupec je pokazal neko mero zanimanja. Na Facebooku in Instagramu je zdaj čas za nove oglase, ki pomaknejo kupca še bližje končnemu cilju.
Zavedajte se, da je večina oglasov, ki ste jih navajeni videvati na Facebooku, namenjenih končnim kupcem – se pravi strankam, ki naj bi podjetje in njihove izdelke / storitve, že poznale. To izhaja iz prepričanosti, da so na Facebooku uporabniki, ki aktivno iščejo izdelek / storitev – ki so v fazi nakupa.
To pa v veliki večini primerov ne drži. Postavite se v vlogo Facebook uporabnika – gledate fotke prijateljev, se pomikate naprej – navzdol, lajkate, nimate nobenega namena kupovati. Na Googlu npr. je stvar drugačna – aktivno iščete neko rešitev, jo vtipkate in ste hvaležni za najdene rezultate.
Zato je pomembno, da je prvi val vaših oglasov za nove stranke na Facebooku & Instagramu informativne / poučne narave, saj jih komaj poučujete o svojem podjetju, storitvah, izdelkih, dogodkih ipd. Prav tako pa je potrebno oglase prilagajati tem istim strankam, ki se pomaknejo navzdol v prodajnem procesu – bližje nakupu.
Kot pa prilagajmo oglase glede na fazo nakupa stranke, jim prilagajmo tudi pristajalne strani. Zato stranka pride v vsaki fazi nakupa na drugačno pristajalno stran, ki je najbolj relevantna za tisti oglas in za katero je največ verjetnosti, da se ustvari mini-konverzija, da se doseže vas glavni cilj, in da stranko pomakne bližje končnemu cilju.
Pristajalna stran naj bo posebna podstran – ne domača stran, kontaktna stran, ali stran z izdelki.
Pristajalna stran naj po izgledu, količini informacij in namenu ustreza koraku v prodajnemu procesu in tipu ciljne publike.
Pristajalna stran naj ima en sam glavni cilj, da uporabniku olajšamo proces in končno konverzijo.
Ne pozabite na glavne elemente pristajalne strani.
Razmislite, kako se boste lotili obdelave podatkov, ki jih zberete s pomočjo pristajalne strani.
In nenazadnje – pristajalno stran uporabite, ko je to potrebno. Potem pa je ne pustite statične – testirajte elemente in spremljajte statistiko obiska ter konverzije.
Kako pa poskrbite, da pride stranka iz oglasa na najbolj primerno stran vašega podjetja? Stran, ki vam bo najhitreje omogočila kakovostna povpraševanja ali dolgoročne zadovoljne stranke?
Vas zanima, kako bi lahko vaše podjetje izboljšalo rezultate spletnega oglaševanja? Pišite nam na info@pixel.si, z veseljem vam pomagamo!
Ste pripravljeni na še boljše rezultate?
Za vas bomo pripravili ponudbo spletnega oglaševanja, ki bo vsebovala: